W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje wydziału

1. Wydział Obsługi Prawnej zajmuje się obsługą prawną Starostwa.

2. Do podstawowych zadań Wydziału Obsługi Prawnej należy:

1)     udzielanie porad prawnych i konsultacji prawnych pracownikom w sprawach związanych z wykonywaniem zadań przez komórkę organizacyjną;

2)     sporządzanie opinii prawnych;

3)     występowanie przed sądem i urzędami, sporządzanie pism procesowych;

4)     prowadzenia egzekucji cywilnej i pomoc, w miarę potrzeb, przy prowadzeniu egzekucji administracyjnej;

5)     opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów uchwał Rady i Zarządu, zarządzeń Starosty, porozumień i umów zawieranych przez Powiat;

6)     informowanie Starosty o stwierdzonych uchybieniach w zakresie stosowania prawa i ich skutkach;

7)     prowadzenie zbiorów przepisów prawnych i przekazywanie Wydziałom informacji o wydanych aktach prawnych.

Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Aleksandra Siwirska
Data wytworzenia: 05.11.2024
Opublikował w BIP: Aleksandra Siwirska
Data opublikowania: 25.11.2024 13:36
Liczba wyświetleń: 0
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.