Zadania i kompetencje
Do zakresu zadań Pełnomocnika ds. Rynku Pracy należą:
1) monitorowanie programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część Powiatowej Strategii Rozwiązywania Programów Społecznych;
2) monitorowanie pozyskiwania i gospodarowania przez Powiatowy Urząd Pracy środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
3) monitorowanie udzielania pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe;
4) monitorowanie udzielania pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo i poradnictwo zawodowe;
5) inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązywanie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
6) monitorowanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenia monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie oceny dotyczących rynku pracy na potrzeby Powiatowej Rady Rynku Pracy;
7) współpraca z Powiatową Radą Rynku Pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
8) monitorowanie współpracy z gminami w zakresie upowszechnienia ofert pracy i informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowania zawodowego dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz prac społecznie – użytecznych, realizacji Programu Aktywizacji i integracji;
9) monitorowanie współpracy z Wojewódzkim Urzędem Pracy;
10) współpraca z instytucjami rynku pracy;
11) inne zadania zlecone przez Starostę.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
Data opublikowania: | 25.11.2024 12:59 |
Liczba wyświetleń: | 0 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.