Zadania i kompetencje
Do zadań Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności należy w szczególności:
1) realizacja zadań z zakresu administracji rządowej, dotyczących orzekania o niepełnosprawności i o stopniu niepełnosprawności na terenie powiatów żyrardowskiego i sochaczewskiego, w tym:
a) wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności;
b) wydawania orzeczeń o stopniu niepełnosprawności;
c) wydawania orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień;
d) wydawanie zaświadczeń z symbolem 02-P;
e) wydawanie zaświadczeń potwierdzających złożenie wniosku o wydanie nowego orzeczenia w okresie obowiązywania dotychczasowego orzeczenia oraz o dacie ważności dotychczasowego orzeczenia;
f) wydawanie legitymacji dla osób niepełnosprawnych;
2) współdziałanie z organami administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego w sprawach pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych zgodnie ze wskazaniami zawartymi w orzeczeniu o niepełnosprawności i o stopniu niepełnosprawności oraz w sprawach postępowań toczących się przed organami rentowymi i instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne;
3) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związanych z działalnością zespołu, a w szczególności wydawanie kart parkingowych.
| Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
|---|---|
| Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
| Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
| Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
| Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
| Data opublikowania: | 25.11.2024 14:04 |
| Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Siwirska |
| Data ostatniej aktualizacji: | 25.11.2024 14:07 |
| Liczba wyświetleń: | 34 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.