W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje wydziału

Do zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych należy:

1)     prowadzenie spraw z zakresu inwestycji Powiatu Żyrardowskiego oraz pozyskiwanie środków finansowych umożliwiających ich realizację, w szczególności:

a)     kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania inwestycji (w szczególności: audyty, projekty, przedmiary, specyfikacje techniczne, uzgodnienia, pozwolenia);

b)     poszukiwanie źródeł finansowania dla inwestycji i przygotowywanie wniosków dotacyjnych;

c)     kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego (w szczególności: opis przedmiotu zamówienia, kosztorysy inwestorskie, zapisy umowne umożliwiające późniejsze rozliczenie inwestycji);

d)     zapewnienie nadzoru inwestorskiego dla prowadzonych inwestycji;

e)     współpraca z uczestnikami procesu budowlanego i prowadzenie inwestycji Powiatu (z wyłączeniem inwestycji drogowych);

f)      monitorowanie postępów w realizacji inwestycji drogowych prowadzonych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Żyrardowie;

g)     współpraca z instytucjami i podmiotami dofinansowującymi inwestycje;

h)     analiza wydatków na inwestycje i wnioskowanie o stosowne zmiany w planach finansowych;

i)       egzekwowanie uprawnień Powiatu wynikających z gwarancji i rękojmi na wykonane inwestycje;

j)       współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie planowania i prowadzenia inwestycji realizowanych przez Powiat;

2)     prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w Starostwie, w szczególności:

a)     sporządzanie planu zamówień publicznych na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne Starostwa;

b)     instruowanie pracowników Starostwa o procedurach udzielania zamówień publicznych;

c)     opiniowanie przygotowanych przez komórki organizacyjne Starostwa projektów umów w sprawie zamówienia publicznego, pod względem zgodności zapisów umownych z ustawą Prawo zamówień publicznych;

d)     sporządzanie specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) na podstawie dokumentacji skompletowanej przez komórkę organizacyjną wnioskującą o udzielenie zamówienia publicznego;

e)     przygotowywanie projektów Zarządzeń Starosty z zakresu zamówień publicznych;

f)      prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznym Regulaminem udzielania zamówień poniżej progu 130 000 złotych;

g)     prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem zamawiającego w postępowaniach odwoławczych;

h)     informowanie Wydziału Finansowo-Księgowego o terminie zwrotu wadium;

i)       ewidencjonowanie i archiwizacja udzielonych i przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia;

j)       sporządzanie sprawozdania z udzielonych zamówień do Urzędu Zamówień Publicznych;

k)     opiniowanie przygotowanych przez komórki organizacyjne Starostwa raportów z realizacji zamówienia publicznego;

l)       publikacja ogłoszeń o wykonaniu umowy;

m)   sprawowanie kontroli nad działaniem i funkcjonowaniem platformy zakupowej;

3)     prowadzenie działań z zakresu ochrony zabytków i opieki na zabytkami, w szczególności:

a)     prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków;

b)     prowadzenie spraw z zakresu umieszczania na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru znaku informującego o tym, iż zabytek ten podlega ochronie;

c)     prowadzenie spraw dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze powiatu żyrardowskiego – zgodnie z budżetem Powiatu i uchwałami Rady;

d)     obsługa organizacyjna sporządzania przez Zarząd powiatowego programu opieki nad zabytkami;

e)     prowadzenie sprawozdawczości z realizacji przyjętego powiatowego programu opieki nad zabytkami;

4)     prowadzenie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.

Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Aleksandra Siwirska
Data wytworzenia: 05.11.2024
Opublikował w BIP: Aleksandra Siwirska
Data opublikowania: 25.11.2024 13:59
Liczba wyświetleń: 4
Drukuj Zapisz do PDF