Zadania i kompetencje wydziału
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należą:
1) opracowywanie przy współpracy z jednostkami organizacyjnymi powiatu oraz wydziałami Starostwa projektu uchwały budżetowej Powiatu oraz wymaganych materiałów informacyjnych;
2) przygotowywanie w uzgodnieniu ze Skarbnikiem Powiatu projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie powiatu oraz zmian w wieloletniej prognozie finansowej powiatu;
3) prowadzenie rachunkowości Powiatu jako organu oraz rachunkowości Starostwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
4) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu powiatu, planu finansowego Starostwa, funduszy pozabudżetowych oraz dochodów Skarbu Państwa;
5) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań, informacji oraz analiz dotyczących wykonania budżetu;
6) bieżący nadzór nad prawidłową realizacją dochodów i wydatków budżetu;
7) współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie przekazywania informacji o ustalonych planach finansowych, procedowania wniosków o ich zmianę oraz sprawozdawczości z ich realizacji;
8) przygotowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu zadań administracji rządowej zleconych Powiatowi;
9) przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz pozostałych uchwał związanych z zasadami gospodarki finansowej powiatu;
10) windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa;
11) nadzorowanie pod kątem finansowym umów zawieranych przez Powiat skutkujących powstawaniem zobowiązań majątkowych;
12) kontrola realizacji zadań finansowanych z budżetu pod kątem zgodności z przyjętymi zasadami gospodarki finansowej i przepisami ustawowymi w obszarze finansów publicznych;
13) naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń na podstawie przygotowywanej i prowadzonej dokumentacji płacowej, świadczeń z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz dokumentacji dotyczącej zawieranych umów zlecenia i umów o dzieło;
14) przeprowadzanie inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stanów księgowych z dokumentami źródłowymi oraz jej rozliczanie;
15) współdziałanie z bankami celem obsługi budżetu powiatu;
16) współpraca z organami skarbowymi w sprawach podatków uiszczanych przez powiat oraz innymi urzędami i instytucjami w sprawach otrzymywanych i wypłacanych świadczeń;
17) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu powiatu, planu finansowego Starostwa, funduszy pozabudżetowych oraz dochodów Skarbu Państwa;
18) prowadzenie obsługi kasowej Starostwa.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
Data opublikowania: | 25.11.2024 13:56 |
Liczba wyświetleń: | 4 |