W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje wydziału

Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należą:

1)     opracowywanie przy współpracy z jednostkami organizacyjnymi powiatu oraz wydziałami Starostwa projektu uchwały budżetowej Powiatu oraz wymaganych materiałów informacyjnych;

2)     przygotowywanie w uzgodnieniu ze Skarbnikiem Powiatu projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie powiatu oraz zmian w wieloletniej prognozie finansowej powiatu;

3)     prowadzenie rachunkowości Powiatu jako organu oraz rachunkowości Starostwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;

4)     prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu powiatu, planu finansowego Starostwa, funduszy pozabudżetowych oraz dochodów Skarbu Państwa;

5)     sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań, informacji oraz analiz dotyczących wykonania budżetu;

6)     bieżący nadzór nad prawidłową realizacją dochodów i wydatków budżetu;

7)     współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie przekazywania informacji o ustalonych planach finansowych, procedowania wniosków o ich zmianę oraz sprawozdawczości z ich realizacji;

8)     przygotowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu zadań administracji rządowej zleconych Powiatowi;

9)     przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz pozostałych uchwał związanych z zasadami gospodarki finansowej powiatu;

10)  windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa;

11)  nadzorowanie pod kątem finansowym umów zawieranych przez Powiat skutkujących powstawaniem zobowiązań majątkowych;

12)  kontrola realizacji zadań finansowanych z budżetu pod kątem zgodności z przyjętymi zasadami gospodarki finansowej i przepisami ustawowymi w obszarze finansów publicznych;

13)  naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń na podstawie przygotowywanej i prowadzonej dokumentacji płacowej, świadczeń z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz dokumentacji dotyczącej zawieranych umów zlecenia i umów o dzieło;

14)  przeprowadzanie inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stanów księgowych z dokumentami źródłowymi oraz jej rozliczanie;

15)  współdziałanie z bankami celem obsługi budżetu powiatu;

16)  współpraca z organami skarbowymi w sprawach podatków uiszczanych przez powiat oraz innymi urzędami i instytucjami w sprawach otrzymywanych i wypłacanych świadczeń;

17)  prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu powiatu, planu finansowego Starostwa, funduszy pozabudżetowych oraz dochodów Skarbu Państwa;

18)  prowadzenie obsługi kasowej Starostwa.

Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Aleksandra Siwirska
Data wytworzenia: 05.11.2024
Opublikował w BIP: Aleksandra Siwirska
Data opublikowania: 25.11.2024 13:56
Liczba wyświetleń: 4
Drukuj Zapisz do PDF