Zadania i kompetencje wydziału
Do zadań Wydziału Informatyzacji i Ochrony Danych należy:
1) koordynacja i prowadzenie prac związanych z zarządzaniem systemami teleinformatycznymi, w tym z inwentaryzacją sprzętu, systemów i oprogramowania służącego do przetwarzania informacji;
2) koordynacja przygotowania i aktualizacji procedur wymaganych do prawidłowego wdrożenia, utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych, w tym zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz przestrzegania wymagań zawartych w Krajowych Ramach Interoperacyjności;
3) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i rozporządzeń wykonawczych;
4) realizacja zadań wynikających z ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa i rozporządzeń wykonawczych;
5) realizacja zadań związanych z rozwojem e-urzędu;
6) opracowywanie kierunków i planów rozwoju systemów teleinformatycznych niezbędnych do realizacji zadań Starostwa;
7) koordynacja prac związanych z dostosowaniem systemów teleinformatycznych do wymagań przepisów prawa;
8) koordynacja utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych niezbędnych do realizacji zadań Starostwa;
9) koordynacja projektów związanych z tworzeniem i rozwojem systemów teleinformatycznych;
10) utrzymanie ciągłości funkcjonowania systemów teleinformatycznych;
11) zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych oraz poufności danych w nich przetwarzanych;
12) wdrażanie i testowanie nowych aplikacji i rozwiązań w zakresie informatycznym;
13) dokonywanie w ramach posiadanych środków, zakupów sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz oprogramowania, a także przygotowywanie dokumentacji technicznej na potrzeby postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
14) szkolenie pracowników i udzielanie im instruktażu z zakresu informatyki;
15) nadzór nad elektronicznymi zasobami danych;
16) udzielanie pomocy informatycznej komórkom organizacyjnym Starostwa;
17) archiwizacja danych – tworzenie kopii zapasowych;
18) wykonywanie całokształtu zadań z zakresu informatyki zgodnie z obowiązującym prawem w tym m.in. dot. ochrony danych osobowych, praw autorskich i praw pokrewnych, dostępu do informacji publicznej, informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
19) realizacja zadań i współpraca z organami administracji publicznej w zakresie:
a) organizacji krytycznej infrastruktury informacyjnej państwa w części dotyczącej statystyki publicznej;
b) zarządzania bezpieczeństwem informacji, w tym ochrony danych osobowych;
20) koordynacja opracowywania i wdrażania zasad bezpieczeństwa teleinformatycznego i ochrony informacji, w tym danych osobowych, z wyłączeniem systemów niejawnych;
21) administrowanie stroną Biuletynu Informacji Publicznej;
22) administrowanie funkcjonowania strony internetowej Starostwa;
23) wdrażanie systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz nadzorowanie jego funkcjonowania;
24) obsługa systemu do transmisji i nagrywania sesji rady powiatu;
25) koordynacja i organizacja systemów informatycznych związanych z wyborami samorządowymi;
26) zabezpieczenie łączności telefonicznej i alarmowej;
27) nadzorowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją, aktualizacją i dokumentowaniem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
28) inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
Data opublikowania: | 25.11.2024 13:18 |
Liczba wyświetleń: | 0 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.