Zadania i kompetencje wydziału
1. Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki zajmuje się organizacją publicznych szkół specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowo-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz jednostek kultury.
2. Do podstawowych zadań Wydziału należy:
1) realizacja zadań związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją szkół specjalnych, szkół ponadpodstawowych, placówek oświatowych i poradni psychologiczno-pedagogicznych;
2) prowadzenie ewidencji szkół niepublicznych, w tym wpisywanie, wykreślanie oraz wprowadzanie zmian w ewidencji;
3) kontrole prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanych szkołom i placówkom niepublicznym;
4) prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem oświaty (w tym przygotowywanie uchwał rady, uchwał zarządu oraz zarządzeń Starosty);
5) przygotowanie do zatwierdzenia projektów i aneksów arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych;
6) organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwał zarządu w sprawie powierzenia funkcji dyrektora bez konkursu;
7) monitorowanie Systemu Informacji Oświatowej;
8) kierowanie do specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii;
9) prowadzenie czynności związanych z oceną pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
10) prowadzenie spraw związanych z nadaniem stopnia awansu zawodowego nauczycieli;
11) współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny;
12) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem subwencji oświatowej oraz uzyskaniem dodatkowych środków z rezerw celowych;
13) przygotowanie planów doskonalenia zawodowego nauczycieli;
14) analiza stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołach i placówkach oświatowych;
15) współpraca ze szkołami i placówkami w zakresie wspólnego przygotowania wniosków mających na celu pozyskiwanie środków finansowych w ramach różnych programów;
16) nadzór nad programami oświatowymi realizowanymi w szkołach i placówkach oraz sprawozdawczość w tym zakresie;
17) sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu;
18) sprawozdanie z przeprowadzonej analizy poniesionych w danym roku wydatków na wynagrodzenia nauczycieli, w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
19) koordynowanie i analiza naboru do szkół ponadpodstawowych;
20) przygotowanie wniosków o przyznanie odznaczeń i nagród Starosty, kuratora, ministra dla nauczycieli szkół i placówek;
21) przygotowywanie projektu budżetu Powiatu w zakresie wydatków bieżących oświaty, kultury, sportu i turystyki;
22) określanie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych i placówek oświatowych oraz prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad ich działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
23) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dyrektorom szkół i placówek dodatków motywacyjnych i funkcyjnych zgodnie z regulaminem;
24) obsługa organów Powiatu jako organizatora Muzeum Mazowsza Zachodniego w Żyrardowie;
25) nadzór nad Miejską i Powiatową Biblioteką Publiczną w Żyrardowie – w zakresie prawidłowości wydatkowania dotacji Powiatu;
26) prowadzenie spraw związanych z rewalidacją i nauczaniem indywidualnym;
27) załatwianie spraw związanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury;
28) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej, oraz sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej;
29) prowadzenie spraw związanych z rozwojem turystyki lokalnej;
30) prowadzenie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
Data opublikowania: | 25.11.2024 13:44 |
Liczba wyświetleń: | 0 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.