W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów

  1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów podlega bezpośrednio Staroście. Starosta wykonuje w stosunku do Powiatowego Rzecznika Konsumentów czynności z zakresu prawa pracy, na zasadach określonych odpowiednimi przepisami.

  2. Zadania i uprawnienia Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

  3. Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
    1)     zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
    2)     składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
    3)     występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
    4)     współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
    5)     wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Ewelina Radkiewicz
Data wytworzenia: 22.01.2025
Opublikował w BIP: Ewelina Radkiewicz
Data opublikowania: 22.01.2025 09:30
Liczba wyświetleń: 4
Drukuj Zapisz do PDF