Zadania i kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów podlega bezpośrednio Staroście. Starosta wykonuje w stosunku do Powiatowego Rzecznika Konsumentów czynności z zakresu prawa pracy, na zasadach określonych odpowiednimi przepisami.
- Zadania i uprawnienia Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
- Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Ewelina Radkiewicz |
Data wytworzenia: | 22.01.2025 |
Opublikował w BIP: | Ewelina Radkiewicz |
Data opublikowania: | 22.01.2025 09:30 |
Liczba wyświetleń: | 4 |