Zadania i kompetencje Pełnomocnika ds. Kontroli Wewnętrznej
Do zadań Pełnomocnika ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:
1. w zakresie kontroli zarządczej:
- opracowanie i aktualizacja projektów procedur kontroli zarządczej,
- koordynacja procesów kontroli zarządczej w tym koordynacja samooceny kontroli zarządczej oraz sprawozdawczości z tego zakresu zgodnie z obowiązującymi procedurami,
- przygotowywanie zbiorczych raportów do Starosty z procesów wymienionych w lit. b,
- dokonywanie bieżących przeglądów funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie i składanie do Starosty informacji zwierających wnioski z tego zakresu oraz propozycje usprawnień,
2. w zakresie kontroli instytucjonalnej jednostek organizacyjnych Powiatu i Starostwa:
- opracowanie i aktualizacja projektów procedur kontroli jednostek organizacyjnych i Starostwa,
- przygotowywanie rocznych planów kontroli do zatwierdzenia przez Zarząd oraz sprawozdawczości z realizacji tych planów i przedstawienie jej Zarządowi,
- przeprowadzanie kontroli zgodnie z zatwierdzonym planem oraz ewentualnych kontroli doraźnych z uwzględnieniem kryteriów legalności, gospodarności, celowości i rzetelności oraz obowiązujących procedur,
- przedstawienie wyników kontroli i wniosków pokontrolnych Zarządowi,
- przygotowywanie projektu wystąpienia pokontrolnego do akceptacji Starosty,
- przeprowadzanie czynności sprawdzających wdrożenie zaleceń pokontrolnych.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Ewelina Radkiewicz |
Data wytworzenia: | 03.01.2025 |
Opublikował w BIP: | Ewelina Radkiewicz |
Data opublikowania: | 03.01.2025 14:16 |
Ostatnio zaktualizował: | Ewelina Radkiewicz |
Data ostatniej aktualizacji: | 03.01.2025 14:17 |
Liczba wyświetleń: | 12 |