Zadania i kompetencje
Do zakresu zadań Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych należą sprawy dotyczące zarządzania kryzysowego – ochrony przed skutkami nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska, obrony cywilnej i obronności, a także zagadnienia dotyczące współdziałania Starostwa ze służbami, inspekcjami i strażami. Do zadań tych należy w szczególności:
1) udział w organizacji i pracach Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
2) współdziałanie z gminnymi zespołami reagowania oraz z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz jednostkami wchodzącymi w skład krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego w zakresie:
a) prowadzenia analiz i opracowywania prognoz dotyczących pożarów, klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
b) koordynacji działań ratowniczych oraz organizacji systemu łączności i alarmowania;
3) realizacja zadań w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym:
a) opracowywanie i aktualizacja planów i opracowań w zakresie obrony cywilnej;
b) koordynacja działań w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej na terenie powiatu;
4) realizacja zadań w zakresie spraw obronnych, w tym:
a) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji oraz aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
b) realizacja zadań w zakresie organizacji i przeprowadzenia kwalifikacji dla celów wojskowych;
c) opracowywanie i aktualizacja planu akcji kurierskiej oraz organizacja treningów i szkoleń w tym zakresie;
d) opracowywanie rocznego planu pozamilitarnych przygotowań obronnych;
e) opracowywanie, uzgadnianie, przedkładanie do akceptacji i aktualizacja innych planów obronnych;
f) opracowanie i uaktualnianie planów przygotowań służby zdrowia w powiecie na potrzeby obronne;
g) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
h) udział w opracowaniu projektu regulaminu organizacyjnego Starostwa powiatowego na czas wojny oraz projektu zarządzenia Starosty wprowadzającego ww. regulamin w życie;
i) opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
j) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru;
k) realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę;
l) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
m) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych;
5) przygotowanie projektów opinii, stanowisk i innych opracowań związanych z funkcjonowaniem powiatowych służb, inspekcji i straży, w tym między innymi:
a) koordynacja wspólnych działań oraz przygotowania przez te jednostki informacji, sprawozdań i analiz dla potrzeb organów Powiatu;
b) opracowywanie projektów i propozycji w zakresie zadań – kompetencji Starosty związanych z powoływaniem i odwoływaniem kierowników służb, inspekcji i straży.
6) organizacyjne zabezpieczenie – obsługa Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
7) w realizacji zadań własnych ścisła współpraca z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
Data opublikowania: | 25.11.2024 14:22 |
Liczba wyświetleń: | 3 |