W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24m

RSS

UWAGA: Od 1 sierpnia 2020r. rejestracji można dokonać za pośrednictwem ogólnopolskiego rejestru jednostek morskich i śródlądowych prowadzony w systemie teleinformatycznym – REJA 24

https://portal.reja24.gov.pl/


telefon: 46 856 61 34
e-mail:  wosir@powiat-zyrardowski.pl
pokój nr 204 (II piętro)

Sposób załatwienia sprawy:

Wymagane dokumenty:
Wniosek o rejestrację zawierający poniższe informacje:

  1. dane o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze
  2. dane o rejestracji jednostki w innym rejestrze w kraju lub za granicą (o ile była zarejestrowana)
  3. dane o numerze identyfikacyjnym lub indywidualnym numerze identyfikacyjnym
  4. dane o obszarze eksploatacji, celu eksploatacji i celu używania
  5. nazwa oraz port macierzysty
  6. dane o rodzaju napędu głównego
  7. dane o marce modelu, producencie i roku budowy
  8. dane o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki oraz materiale głównym kadłuba
  9. dane o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie, sile wiatru oraz znaczącej wysokości fal
  10. dane o sygnale rozpoznawczym (CallSign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym (MMSI)

Załączniki:

  1. Dowód własności
  2. Dokumenty i materiały potwierdzające poprawność danych wprowadzonych do wniosku
  3. Dowód wniesienia opłaty skarbowej

Miejsce składania dokumentów:
Kancelaria (pokój nr 102, I piętro), ul. Limanowskiego 45, Żyrardów, w godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-16.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-15.00.

Opłaty:

  • opłata  za rejestrację jednostki, zmianę danych w rejestrze, wydanie wtórnika -  80,00 zł
  • opłata w przypadku jednostek przerejestrowywanych, zgodnie z art. 28 ust. 2 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - 60,00 zł
  • opłata za wydanie poświadczonego odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów - 15 zł

Opłaty skarbowe należy wpłacić z chwilą złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na konto Urzędu Miasta w Żyrardowie (aktualny nr konta dostępny na stronie internetowej SP w Żyrardowie).

Termin załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do:

  • ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej , co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych;
  • lub ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej , co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.

Dodatkowe informacje:
brak.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 roku o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1500)

Formularz do pobrania:
wniosek o rejestrację jednostki pływającej

Załączniki:

Wytworzył: Michał Wojciul
Data wytworzenia: 12.12.2023
Opublikował w BIP: Michał Wojciul
Data opublikowania: 12.12.2023 14:44
Liczba pobrań: 70
Wytworzył: Michał Wojciul
Data wytworzenia: 13.12.2023
Opublikował w BIP: Michał Wojciul
Data opublikowania: 13.12.2023 13:09
Liczba wyświetleń: 29
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.