Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24m
RSSUWAGA: Od 1 sierpnia 2020r. rejestracji można dokonać za pośrednictwem ogólnopolskiego rejestru jednostek morskich i śródlądowych prowadzony w systemie teleinformatycznym – REJA 24
telefon: 46 856 61 34
e-mail: wosir@powiat-zyrardowski.pl
pokój nr 204 (II piętro)
Sposób załatwienia sprawy:
Wymagane dokumenty:
Wniosek o rejestrację zawierający poniższe informacje:
- dane o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze
- dane o rejestracji jednostki w innym rejestrze w kraju lub za granicą (o ile była zarejestrowana)
- dane o numerze identyfikacyjnym lub indywidualnym numerze identyfikacyjnym
- dane o obszarze eksploatacji, celu eksploatacji i celu używania
- nazwa oraz port macierzysty
- dane o rodzaju napędu głównego
- dane o marce modelu, producencie i roku budowy
- dane o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki oraz materiale głównym kadłuba
- dane o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie, sile wiatru oraz znaczącej wysokości fal
- dane o sygnale rozpoznawczym (CallSign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym (MMSI)
Załączniki:
- Dowód własności
- Dokumenty i materiały potwierdzające poprawność danych wprowadzonych do wniosku
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej
Miejsce składania dokumentów:
Kancelaria (pokój nr 102, I piętro), ul. Limanowskiego 45, Żyrardów, w godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-16.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-15.00.
Opłaty:
- opłata za rejestrację jednostki, zmianę danych w rejestrze, wydanie wtórnika - 80,00 zł
- opłata w przypadku jednostek przerejestrowywanych, zgodnie z art. 28 ust. 2 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - 60,00 zł
- opłata za wydanie poświadczonego odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów - 15 zł
Opłaty skarbowe należy wpłacić z chwilą złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na konto Urzędu Miasta w Żyrardowie (aktualny nr konta dostępny na stronie internetowej SP w Żyrardowie).
Termin załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do:
- ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej , co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych;
- lub ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej , co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
Dodatkowe informacje:
brak.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 roku o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1500)
Formularz do pobrania:
wniosek o rejestrację jednostki pływającej
Wytworzył: | Michał Wojciul |
---|---|
Data wytworzenia: | 13.12.2023 |
Opublikował w BIP: | Michał Wojciul |
Data opublikowania: | 13.12.2023 13:09 |
Liczba wyświetleń: | 29 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.