W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje wydziału

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:

1)     w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

a)     opracowanie projektu Statutu Powiatu i projektów nowelizacji;

b)     opracowanie projektów Regulaminu organizacyjnego, Regulaminu pracy, innych regulaminów oraz projektów aktów prawnych Starosty i Zarządu związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa, a także projektów ich nowelizacji;

c)     prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty;

d)     inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;

e)     wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;

f)      prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw oraz opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw;

g)     prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych, zbiorczej ewidencji materiałów z kontroli oraz wniosków i zaleceń pokontrolnych;

h)     redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej;

i)       prowadzenie spraw związanych z realizowaniem zadań Powiatu wynikających z przepisów o organizacjach pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym przygotowywanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych, opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami działalności pożytku publicznego;

j)       prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Powiatu i prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem grupowym Starostwa;

k)     wykonywanie obowiązków w zakresie inwentaryzacji mienia określone w ustawie o rachunkowości;

l)       prowadzenie spraw związanych z wpisami do ewidencji stowarzyszeń zwykłych;

m)   prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Starostę nadzoru nad działalnością stowarzyszeń mających siedzibę na obszarze Powiatu;

2)     w zakresie skarg, wniosków i petycji:

a)     przyjmowanie i załatwianie skarg, wniosków i petycji;

b)     prowadzenia rejestru skarg, wniosków i petycji;

c)     przygotowywanie projektów pism dotyczących skarg, wniosków i petycji, do podpisu Starosty lub Przewodniczącego Rady Powiatu;

d)     sporządzanie analizy skarg i wniosków zgodnie z potrzebami Starosty i Zarządu;

3)     w zakresie spraw kadrowych:

a)     prowadzenie i dokumentowanie ogółu spraw osobowych pracowników Starostwa, i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu zatrudnienia, rent i emerytur, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń;

b)     wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie niezbędnych rejestrów;

c)     prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze;

d)     prowadzenie spraw związanych zatrudnianiem w ramach aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu oraz przyjmowaniem na staż, a także przyjmowanie na praktyki zawodowe;

e)     koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;

f)      sporządzanie sprawozdań statystycznych;

g)     prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i z oświadczeniami dot. prowadzenia działalności gospodarczej składanymi przez: sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu Starosty;

4)     w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:

a)     prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej oraz sekretariatu;

b)     udział we wdrażaniu, prowadzeniu i nadzorowaniu elektronicznego zarządzania dokumentacją;

c)     obsługa spotkań, narad i uroczystości okolicznościowych;

d)     prowadzenie całokształtu spraw dotyczących pieczęci i tablic urzędowych oraz zabezpieczenie informacji wizualnej w Starostwie;

e)     dokonywanie prenumeraty prasy i innych wydawnictw;

f)      prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym w ramach ustalonego limitu wydatków oraz prowadzenie podręcznego magazynu;

g)     prowadzenie spraw gospodarczych zapewniających techniczne i materialne warunki funkcjonowania Starostwa;

h)     prowadzenie obsługi interesantów;

i)       prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą archiwum zakładowego;

5)     w zakresie obsługi Zarządu, Biura Rady i jej Komisji:

a)     przygotowanie i obsługa posiedzeń Zarządu, Rady i jej Komisji;

b)    obsługa kancelaryjno-biurowa Zarządu, Rady i jej Komisji w tym prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, uchwał Zarządu, wniosków Komisji, interpelacji i zapytań radnych;

c)     gromadzenie/ zbieranie i opracowywanie/przygotowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu, Rady i poszczególnych Komisji;

d)     sporządzanie protokołów z obrad Rady, posiedzeń Zarządu i Komisji;

e)     przekazywanie organom nadzoru uchwał Rady;

f)      przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji;

g)     udostępnianie uchwał, protokołów lub innych materiałów do wiadomości publicznej;

h)     koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Rady;

i)       koordynowanie działań związanych ze skargami i wnioskami wpływającymi do Rady;

j)       prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i z oświadczeniami dot. prowadzenia działalności gospodarczej składanymi przez radnych i członków zarządu;

k)     udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu ich obowiązków;

6)     inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.

Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Aleksandra Siwirska
Data wytworzenia: 05.11.2024
Opublikował w BIP: Aleksandra Siwirska
Data opublikowania: 25.11.2024 13:57
Liczba wyświetleń: 3
Drukuj Zapisz do PDF