Zadania i kompetencje wydziału
1. Wydział realizuje następujące zadania w zakresie współdziałania w tworzeniu i realizacji programów rozwoju regionalnego, między powiatowego oraz wojewódzkiego, prowadzenia spraw związanych z realizacją polityki regionalnej województwa, kraju i Unii Europejskiej.
2. Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji i Kartografii należy w zakresie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (dalej pgik):
1) prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków (egib), w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 pgik:
a) utrzymywanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej;
b) utrzymanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi;
c) archiwizacja danych ewidencyjnych;
d) udostępnianie danych ewidencyjnych z jednoczesną ochroną tych danych poprzez wydawanie wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów z bazy egib, wyrysów z mapy ewidencyjnej oraz plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych;
e) wydawanie kopii dokumentów stanowiących podstawę wpisów w rejestrach ewidencji gruntów i budynków;
f) rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych ewidencyjnych, a w przypadku nie wykazania uprawnienia do otrzymania dokumentu wydanie decyzji administracyjnej;
g) wydawanie zaświadczeń na podstawie rejestrów i bazy egib;
h) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem;
i) okresowa weryfikacja danych ewidencyjnych;
j) sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych oraz sprawozdań z danych objętych ewidencją;
k) modernizacja egib;
l) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
m) ustalanie i wydawanie Dokumentu Obliczenia Opłaty (DOO) zgodnie z przepisami regulującymi wysokość opłat;
n) przyjmowanie zgłoszeń zmian danych objętych egib;
o) występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów geodezyjnych i kartograficznych celem wprowadzenia zmian w bazie egib;
p) przyjmowanie od sądów, notariuszy i organów administracji publicznej dokumentów w celu ujawnienia zawartych w nich danych w bazie egib;
2) prowadzenie dla obszaru Powiatu rejestru cen nieruchomości oraz wydawanie informacji z tego rejestru;
3) prowadzenie dla obszaru Powiatu geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3 ustawy pgik, zwanej dalej „powiatową bazą GESUT”:
a) zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
b) wydawanie decyzji administracyjnych o wyłączeniu z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu danych o sieciach uzbrojenia terenu na wniosek podmiotu władającego tą siecią;
4) prowadzenie dla obszaru Powiatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
5) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7 i 10 i 12 ustawy pgik;
6) tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy pgik;
7) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
a) weryfikowanie dokumentacji projektowej złożonej do zaopiniowania w zakresie kompletności, zgodności z wnioskiem i oceny ich bezkolizyjności;
b) organizowanie narad koordynacyjnych;
c) sporządzanie protokołów z narady koordynacyjnej i umieszczanie stosownej adnotacji na dokumentacji projektowej oraz rejestrowanie w bazie danych skoordynowanych lokalizacji projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
8) zakładanie osnów szczegółowych;
9) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
10) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
11) prowadzenie państwowego zasobu geodezyjno-kartograficznego, w tym:
a) udostępnianie z Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego (PZGiK) materiałów i informacji oraz baz danych, a także standardowych opracowań kartograficznych na wniosek jednostek samorządowych i innych jednostek organizacyjnych, osób fizycznych i prawnych wraz z ustaleniem opłaty, sporządzeniem DOO oraz stosownej licencji;
a) zabezpieczenie odpowiedniego przechowywania dokumentów;
b) wnioskowanie potrzeb aktualizacji lub wyłączenia z zasobu geodezyjno-kartograficznego dokumentów które utraciły przydatność użytkowa;
12) przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych lub prac kartograficznych weryfikacja i włączenie do zasobu, w tym:
a) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych;
b) wydawanie Dokumentu Obliczenia Opłaty (DOO), wydawanie materiałów, a w przypadku sprzeciwu decyzji administracyjnych;
c) przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu prac geodezyjnych i kartograficznych;
d) weryfikacja wyników prac od podmiotów wykonawstwa geodezyjnego pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami z zakresu geodezji i kartografii oraz spójności przekazywanych zbiorów danych.
e) włączanie pozytywnie zweryfikowanych opracowań do zasobu PZGiK i nadawanie tym opracowaniom identyfikatorów;
f) nadawanie stosownych klauzul na dokumentach opracowanych na podstawie wykonanych prac geodezyjnych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilno-prawnych;
g) prowadzenie postępowań administracyjnych, dotyczących odmowy przyjęcia prac do zasobu PZGiK w przypadku negatywnego wyniku weryfikacji;
h) wdrażanie technik informatycznych dla obsługi i prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
i) przetwarzanie materiałów przyjętych do zasobu w postaci analogowej do postaci cyfrowej;
13) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw;
14) planowanie i przeprowadzanie prac geodezyjnych dotyczących zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
15) sporządzanie i monitorowanie planów finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji z zakresu zadań geodezji i kartografii;
16) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych infrastruktury informacji przestrzennych;
17) inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związane z zadaniami Wydziału.
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Żyrardowie |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
Wytworzył: | Aleksandra Siwirska |
Data wytworzenia: | 05.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Aleksandra Siwirska |
Data opublikowania: | 25.11.2024 13:46 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Siwirska |
Data ostatniej aktualizacji: | 25.11.2024 13:48 |
Liczba wyświetleń: | 3 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.