W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje wydziału

1. Wydział realizuje następujące zadania w zakresie współdziałania w tworzeniu i realizacji programów rozwoju regionalnego, między powiatowego oraz wojewódzkiego, prowadzenia spraw związanych z realizacją polityki regionalnej województwa, kraju i Unii Europejskiej.

2. Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji i Kartografii należy w zakresie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (dalej pgik):

1)     prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków (egib), w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 pgik:

a)     utrzymywanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej;

b)     utrzymanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi;

c)     archiwizacja danych ewidencyjnych;

d)     udostępnianie danych ewidencyjnych z jednoczesną ochroną tych danych poprzez wydawanie wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów z bazy egib, wyrysów z mapy ewidencyjnej oraz plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych;

e)     wydawanie kopii dokumentów stanowiących podstawę wpisów w rejestrach ewidencji gruntów i budynków;

f)      rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych ewidencyjnych, a w przypadku nie wykazania uprawnienia do otrzymania dokumentu wydanie decyzji administracyjnej;

g)     wydawanie zaświadczeń na podstawie rejestrów i bazy egib;

h)     ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem;

i)       okresowa weryfikacja danych ewidencyjnych;

j)       sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych oraz sprawozdań z danych objętych ewidencją;

k)     modernizacja egib;

l)       prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów;

m)   ustalanie i wydawanie Dokumentu Obliczenia Opłaty (DOO) zgodnie z przepisami regulującymi wysokość opłat;

n)     przyjmowanie zgłoszeń zmian danych objętych egib;

o)     występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów geodezyjnych i kartograficznych celem wprowadzenia zmian w bazie egib;

p)     przyjmowanie od sądów, notariuszy i organów administracji publicznej dokumentów w celu ujawnienia zawartych w nich danych w bazie egib;

2)     prowadzenie dla obszaru Powiatu rejestru cen nieruchomości oraz wydawanie informacji z tego rejestru;

3)     prowadzenie dla obszaru Powiatu geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3 ustawy pgik, zwanej dalej „powiatową bazą GESUT”:

a)     zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;

b)     wydawanie decyzji administracyjnych o wyłączeniu z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu danych o sieciach uzbrojenia terenu na wniosek podmiotu władającego tą siecią;

4)     prowadzenie dla obszaru Powiatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów;

5)     tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7 i 10 i 12 ustawy pgik;

6)     tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy pgik;

7)     koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:

a)     weryfikowanie dokumentacji projektowej złożonej do zaopiniowania w zakresie kompletności, zgodności z wnioskiem i oceny ich bezkolizyjności;

b)     organizowanie narad koordynacyjnych;

c)     sporządzanie protokołów z narady koordynacyjnej i umieszczanie stosownej adnotacji na dokumentacji projektowej oraz rejestrowanie w bazie danych skoordynowanych lokalizacji projektowanych sieci uzbrojenia terenu;

8)     zakładanie osnów szczegółowych;

9)     przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;

10)  ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;

11)  prowadzenie państwowego zasobu geodezyjno-kartograficznego, w tym:

a)     udostępnianie z Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego (PZGiK) materiałów i informacji oraz baz danych, a także standardowych opracowań kartograficznych na wniosek jednostek samorządowych i innych jednostek organizacyjnych, osób fizycznych i prawnych wraz z ustaleniem opłaty, sporządzeniem DOO oraz stosownej licencji;

a)     zabezpieczenie odpowiedniego przechowywania dokumentów;

b)     wnioskowanie potrzeb aktualizacji lub wyłączenia z zasobu geodezyjno-kartograficznego dokumentów które utraciły przydatność użytkowa;

12)  przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych lub prac kartograficznych weryfikacja i włączenie do zasobu, w tym:

a)     przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych;

b)     wydawanie Dokumentu Obliczenia Opłaty (DOO), wydawanie materiałów, a w przypadku sprzeciwu decyzji administracyjnych;

c)     przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu prac geodezyjnych i kartograficznych;

d)     weryfikacja wyników prac od podmiotów wykonawstwa geodezyjnego pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami z zakresu geodezji i kartografii oraz spójności przekazywanych zbiorów danych.

e)     włączanie pozytywnie zweryfikowanych opracowań do zasobu PZGiK i nadawanie tym opracowaniom identyfikatorów;

f)      nadawanie stosownych klauzul na dokumentach opracowanych na podstawie wykonanych prac geodezyjnych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilno-prawnych;

g)     prowadzenie postępowań administracyjnych, dotyczących odmowy przyjęcia prac do zasobu PZGiK w przypadku negatywnego wyniku weryfikacji;

h)     wdrażanie technik informatycznych dla obsługi i prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego;

i)       przetwarzanie materiałów przyjętych do zasobu w postaci analogowej do postaci cyfrowej;

13)  sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw;

14)  planowanie i przeprowadzanie prac geodezyjnych dotyczących zasobu geodezyjnego i kartograficznego;

15)  sporządzanie i monitorowanie planów finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji z zakresu zadań geodezji i kartografii;

16)  tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych infrastruktury informacji przestrzennych;

17)  inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związane z zadaniami Wydziału.

Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Aleksandra Siwirska
Data wytworzenia: 05.11.2024
Opublikował w BIP: Aleksandra Siwirska
Data opublikowania: 25.11.2024 13:46
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Siwirska
Data ostatniej aktualizacji: 25.11.2024 13:48
Liczba wyświetleń: 3
Drukuj Zapisz do PDF
wersje

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.