Zadania i kompetencje Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych
RSSDo zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych należy:
- prowadzenie spraw z zakresu inwestycji Powiatu Żyrardowskiego oraz pozyskiwanie środków finansowych umożliwiających ich realizację, w szczególności:
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania inwestycji (w szczególności: audyty, projekty, przedmiary, specyfikacje techniczne, uzgodnienia, pozwolenia);
- poszukiwanie źródeł finansowania dla inwestycji i przygotowywanie wniosków dotacyjnych;
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego (w szczególności: opis przedmiotu zamówienia, kosztorysy inwestorskie, zapisy umowne umożliwiające późniejsze rozliczenie inwestycji);
- zapewnienie nadzoru inwestorskiego dla prowadzonych inwestycji;
- współpraca z uczestnikami procesu budowlanego i prowadzenie inwestycji Powiatu (z wyłączeniem inwestycji drogowych);
- monitorowanie postępów w realizacji inwestycji drogowych prowadzonych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Żyrardowie;
- współpraca z instytucjami i podmiotami dofinansowującymi inwestycje;
- analiza wydatków na inwestycje i wnioskowanie o stosowne zmiany w planach finansowych;
- egzekwowanie uprawnień Powiatu wynikających z gwarancji i rękojmi na wykonane inwestycje;
- współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie planowania i prowadzenia inwestycji realizowanych przez Powiat;
- prowadzenie działań z zakresu ochrony zabytków i opieki na zabytkami w tym sporządzanie Powiatowych Programów Opieki nad Zabytkami oraz sprawozdawczość w tym zakresie,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w Starostwie, w szczególności:
- sporządzanie planu zamówień publicznych na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne Starostwa;
- instruowanie pracowników Starostwa o procedurach udzielania zamówień publicznych;
- opiniowanie przygotowanych przez komórki organizacyjne Starostwa projektów umów w sprawie zamówienia publicznego, pod względem zgodności zapisów umownych z ustawą Prawo zamówień publicznych;
- sporządzanie specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) na podstawie dokumentacji skompletowanej przez komórkę organizacyjną
wnioskującą o udzielenie zamówienia publicznego; - przygotowywanie projektów Zarządzeń Starosty z zakresu zamówień publicznych;
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznym Regulaminem udzielania zamówień poniżej progu 130 000 złotych;
- prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem zamawiającego w postępowaniach odwoławczych;
- informowanie Wydziału Finansowo-Księgowego o terminie zwrotu wadium;
- ewidencjonowanie i archiwizacja udzielonych i przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia
- sporządzanie sprawozdania z udzielonych zamówień do Urzędu Zamówień Publicznych;
- opiniowanie przygotowanych przez komórki organizacyjne Starostwa raportów z realizacji zamówienia publicznego;
- publikacja ogłoszeń o wykonaniu umowy;
- sprawowanie kontroli nad działaniem i funkcjonowaniem platformy zakupowej.
Odpowiedzialny za treść: | Maciej Ragan |
---|---|
Wytworzył: | Michał Wojciul |
Data wytworzenia: | 05.12.2023 |
Opublikował w BIP: | Michał Wojciul |
Data opublikowania: | 05.12.2023 10:41 |
Ostatnio zaktualizował: | Marcin Guzik |
Data ostatniej aktualizacji: | 23.01.2024 09:43 |
Liczba wyświetleń: | 45 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.