Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Żyrardowie Przeczytaj artykuł "Zadania i kompetencje Pełnomocnika ds. Kontroli Wewnętrznej" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.powiat-zyrardowski.pl Tue, 24 Jun 2025 05:50:42 +0200 <![CDATA[Zadania i kompetencje Pełnomocnika ds. Kontroli Wewnętrznej]]> Do zadań Pełnomocnika ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:

1. w zakresie kontroli zarządczej:

  1. opracowanie i aktualizacja projektów procedur kontroli zarządczej,
  2. koordynacja procesów kontroli zarządczej w tym koordynacja samooceny kontroli zarządczej oraz sprawozdawczości z tego zakresu zgodnie z obowiązującymi procedurami,
  3. przygotowywanie zbiorczych raportów do Starosty z procesów wymienionych w lit. b,
  4. dokonywanie bieżących przeglądów funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie i składanie do Starosty informacji zwierających wnioski z tego zakresu oraz propozycje usprawnień,

2. w zakresie kontroli instytucjonalnej jednostek organizacyjnych Powiatu i Starostwa:

  1. opracowanie i aktualizacja projektów procedur kontroli jednostek organizacyjnych i Starostwa,
  2. przygotowywanie rocznych planów kontroli do zatwierdzenia przez Zarząd oraz sprawozdawczości z realizacji tych planów i przedstawienie jej Zarządowi,
  3. przeprowadzanie kontroli zgodnie z zatwierdzonym planem oraz ewentualnych kontroli doraźnych z uwzględnieniem kryteriów legalności, gospodarności, celowości i rzetelności oraz obowiązujących procedur,
  4. przedstawienie wyników kontroli i wniosków pokontrolnych Zarządowi,
  5. przygotowywanie projektu wystąpienia pokontrolnego do akceptacji Starosty,
  6. przeprowadzanie czynności sprawdzających wdrożenie zaleceń pokontrolnych.
]]>
https://bip.powiat-zyrardowski.pl/artykul/zadania-i-kompetencje-pelnomocnika-ds-kontroli-wewnetrznej Fri, 03 Jan 2025 14:16:33 +0100