W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zadania i kompetencje Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych

Do zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych należy:

  1. prowadzenie spraw z zakresu inwestycji Powiatu Żyrardowskiego oraz pozyskiwanie środków finansowych umożliwiających ich realizację, w szczególności:
    1. kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania inwestycji (w szczególności: audyty, projekty, przedmiary, specyfikacje techniczne, uzgodnienia, pozwolenia);
    2. poszukiwanie źródeł finansowania dla inwestycji i przygotowywanie wniosków dotacyjnych;
    3. kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego (w szczególności: opis przedmiotu zamówienia, kosztorysy inwestorskie, zapisy umowne umożliwiające późniejsze rozliczenie inwestycji);
    4. zapewnienie nadzoru inwestorskiego dla prowadzonych inwestycji;
    5. współpraca z uczestnikami procesu budowlanego i prowadzenie inwestycji Powiatu (z wyłączeniem inwestycji drogowych);
    6. monitorowanie postępów w realizacji inwestycji drogowych prowadzonych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Żyrardowie;
    7. współpraca z instytucjami i podmiotami dofinansowującymi inwestycje;
    8. analiza wydatków na inwestycje i wnioskowanie o stosowne zmiany w planach finansowych;
    9. egzekwowanie uprawnień Powiatu wynikających z gwarancji i rękojmi na wykonane inwestycje;
    10. współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie planowania i prowadzenia inwestycji realizowanych przez Powiat;
    11. prowadzenie działań z zakresu ochrony zabytków i opieki na zabytkami w tym sporządzanie Powiatowych Programów Opieki nad Zabytkami oraz sprawozdawczość w tym zakresie,
  2. prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w Starostwie, w szczególności:
    1. sporządzanie planu zamówień publicznych na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne Starostwa;
    2. instruowanie pracowników Starostwa o procedurach udzielania zamówień publicznych;
    3. opiniowanie przygotowanych przez komórki organizacyjne Starostwa projektów umów w sprawie zamówienia publicznego, pod względem zgodności zapisów umownych z ustawą Prawo zamówień publicznych;
    4. sporządzanie specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) na podstawie dokumentacji skompletowanej przez komórkę organizacyjną
      wnioskującą o udzielenie zamówienia publicznego;
    5. przygotowywanie projektów Zarządzeń Starosty z zakresu zamówień publicznych;
    6. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznym Regulaminem udzielania zamówień poniżej progu 130 000 złotych;
    7. prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem zamawiającego w postępowaniach odwoławczych;
    8. informowanie Wydziału Finansowo-Księgowego o terminie zwrotu wadium;
    9. ewidencjonowanie i archiwizacja udzielonych i przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia
    10. sporządzanie sprawozdania z udzielonych zamówień do Urzędu Zamówień Publicznych;
    11. opiniowanie przygotowanych przez komórki organizacyjne Starostwa raportów z realizacji zamówienia publicznego;
    12. publikacja ogłoszeń o wykonaniu umowy;
    13. sprawowanie kontroli nad działaniem i funkcjonowaniem platformy zakupowej.
Odpowiedzialny za treść: Maciej Ragan
Wytworzył: Michał Wojciul
Data wytworzenia: 05.12.2023
Opublikował w BIP: Michał Wojciul
Data opublikowania: 05.12.2023 10:41
Ostatnio zaktualizował: Marcin Guzik
Data ostatniej aktualizacji: 23.01.2024 09:43
Liczba wyświetleń: 25
Drukuj Zapisz do PDF
wersje